Sannevelthuis.reismee.nl

Alweer bijna naar huis..

Heej allemaal..

Hoe was de kerst bij jullie?? Leuk zeker om een keer een echte witte kerst te hebben!? Hier is het kerstgevoel niet echt aanwezig geweest.. We hebben dan nog net 2 kerstbomen hier thuis versiert, Maar het is toch wel anders dan in Nederland.. Vooral omdat het de hele dag had geregend, waardoor we een beetje thuis moesten zitten en kerstfilms hebben gekeken.. Had gehoopt dat ik een keer een kerst op het strand of zo zou vieren.. Maar dat zat er dus niet in.. Maar buiten het idee dat er geen kerstgevoel was, was het het wel een erg leuk weekend.. Heerlijk gebbqt op het strand.. Lekker uit eten geweest.. En gewoon gezellig gezeten met huisgenoten..

Het einde is nu echt in zicht.. De stages zijn nu echt helemaal voorbij.. We hebben ze afgerond met een 8 en een 9.. Ondanks dat we geen echte begeleiding hebben gehad, waren het wel super leuke stages.. Soms liep je tegen de cultuurverschillen aan, waardoor je niet altijd wist of het wel goed kwam, maar het kwam gelukkig altijd wel goed.. Als afsluiter zijn we met de jongeren naar het strand geweest.. We gingen eerst beachvolleyballen en daarna zwemmen en frisbeeën.. Het was echt zoo leuk om te zien hoe enthousiast de jongeren waren.. Dat je ze met een simpele activiteit zo blij kan maken.. Dat was echt een supermooie afsluiter van een leuke stage!!

Nu zijn we echt bezig om nog van de laatste dagen te genieten en dingen te doen.. Ik ben bijvoorbeeld van een rots van 13 meter hoog gesprongen (zie filmpje)..Het was echt doodeng toen ik daar op stond.. Maar wel vet om te hebben gedaan.. Verder heb ik een nachtduik gemaakt samen met een huisgenootje.. Heel anders dan overdag, ik vond het best een beetjespannend, omdat je dan natuurlijk erg weinig ziet.. Het enige wat je ziet is hetgeen waar je je lamp heen schijnt.. Maar het was erg leuk om te doen!!!
Ook zijn we naar dokter Fish geweest.. Hier ging je met je voeten in een bak met vissen.. En die zuigen dan aan je voet of zo.. Het is erg goed voor je huid.. Maar in het begin is het zo'n raar gevoel.. Het kietelde heeel erg, maar later werd het wel heel fijn.. Vet grappig om te doen..
We hebben nog op de planning staan om een Nieuwjaarsduik te maken.. Jaja.. Hier durf ik wel;).. Verder gaan we nog misschien windsurfen, maar dat moeten we nog even bekijken.. En sowieso nog dubbel goed oud en nieuw vieren (eerst om 7 uur daarna om 12 uur).. En natuurlijk genieten van het mooie, warme weer..

6 januari gaan we vliegen.. En als het allemaal goed gaat, er geen vertragingen zijn en we ook nog eens de overstappen in Miami & Londen halen.. Dan komen we om 7 januari om half 8 's avonds aan in het koude Nederland.. Ik moet er eigenlijk nog niet aan denken dat ik weer naar huis ga.. Maar ondertussen zijn er ook dingen waarvan ik blij ben dat ik er echt van weg ga.. Wat ik bijvoorbeeld echt NIET ga missen zijn:
De ratten, Kakkerlakken, de duiven in de keuken die bijna tegen je hoofd vliegen als je er langs wilt lopen, de viezigheid in het huis, de wegen waar je niet normaal op kan rijden omdat de weg heeel slecht is.. Dat je alleen maar met koud water je kunt douchen.. De Antilianen die je overal nafluiten en naroepen.. De 100 muggenbulten op m'n benen.. En dat je niet gewoon vanzelfsprekend even een fiets of zo kan pakken om ergens heen te gaan, maar alles altijd met de auto moet doen, omdat het anders niet veilig is..

Maar ik ga vooral heel veel dingen wel van het eiland missen.. De sfeer die hier hangt op het eiland, die is echt relaxt.. Het mooie weer, ook al was het dit jaar een heftig regenseizoen.. Het is 100x beter dan in Nederland.. Het duiken en snorkelen, het is hier zooo mooi onderwater.. Wanneer je aangehouden wordt voor controle door de politie en je hebt geen rijbewijs, autopapieren mee en geen gordels om je er toch nog met een waarschuwing van af komt en je dan niet meteen een boete krijgt.. Dat het hier niet uitmaakt hoe de auto rijd, als die maar gewoon rijd (de apk-keuring was in een kwartier gebeurd, van links naar rechts auto's inhalen).. Gewoon altijd heerlijk 's avonds buiten kunnen zitten en dan geen dikke trui aan te hoeven.. Dat je overal kalm aan kan doen, poko poko.. Nooit schoenen (behalve op stage) aan te hoeven.. Feestjes die gewoon op het strand gehouden worden, met de hakken in het zand.. De Antilianen die je altijd met alles willen helpen.. Het uit eten wat vet goedkoop is (misschien niet handig, omdat ik daardoor veel te vaak verleid ben om toch maar gewoon uit eten te gaan).. En dan ben ik vast nog meer dingen vergeten die zoo mooi en leuk zijn op het eiland..

Het is echt raar dat het nu bijna afgelopen is.. Nog even oud en nieuw hier vieren en dan ga ik weer naar Nederland.. Het geeft me echt een dubbel gevoel.. Eigenlijk zou ik heel graag hier nog langer willen blijven, maar aan de andere kant vind ik het ook een heerlijk idee om gewoon weer met iedereen normaal te kunnen praten en dat dit niet via de skype, msn of de mail hoeft.. Dat ik gewoon even met m'n fietsje naar iemand heen kan gaan.. En natuurlijk gewoon mijn eigen bedje.. Als ik terugkijk op de afgelopen maanden, heb ik een supermooie tijd gehad.. Ik heb echt geen moment spijt gehad dat ik hier heen ben gegaan.. Ik ga nu nog van m'n laatste weekje genieten.. En dan zie ik jullie snel weer!!!

Jullie allemaal heel erg bedankt voor de kaartjes, mailtjes, berichtjes enz..

Heel veel liefs vanuit het mooie, warme Curacao.. En tot heeeel snel in Nederland!!!!

Reacties

Reacties

klaske

Lieve Sanne,
Mooi dat je terug kijkt op een prachtige tijd, ik had ook niet anders verwacht! Ik wil je iig snel weer zien in Nederland, dus komt maar wel weer hier heen!
Liefs en een heel mooie jaarwisseling gewenst ;) liefs!

Teun

Wij zijn anders heel erg blij dat jullie weer terug komen hoor! Hier idd een witte kerst!
Tot snel!! Xx

Ryanneke

Lieverd!

Idd, wij zijn heeeeeeeeeeeeel blij dat jullie weer terug komen! Kan niet wachten :)
Fijne jaarwisseling en tot heel snel!

Kusjee!

Laura K.

Ha lieve Sanne!

Geniet nog maar even heel goed van je laatste weekje! Ik snap wel dat het je een heel dubbel gevoel geeft, je hebt daar een heel mooie tijd gehad. Het wordt toch wel weer heel hard wennen aan het koude Nederland, er ligt hier nog steeds sneeuw! Maar ik ben wel weer heel blij dat je weer terugkomt hoor, ik heb je gemist! Als je terug bent gaan we gauw leuke dingen doen, dan ben je weer helemaal gewend:)!

Heel fijne jaarwisseling en hopelijk tot heel snel!

Kus

Inge

Ha lieverd,

Mooi verhaal Sanne, ik ben heel blij dat je weer terug komt :) geniet er nog even goed van en ik zie je volgende week weer :D

Een fijne jaarwisseling!!!

Dikke kus

Inge

Groetjes van hier thuis trouwens :D

lizzy

Hey! ik tikte op internet villa palm beach in en kwam uit op je site... Ik vroeg me af of dat huis wat is?? Of is er echt heel veel viezigheid en is de buurt heel crimineel?? Want dat lees ik wel eens bij sommige mensen... Nog veel plezier :)

groetjes

Sanne

Hoi Lizzy,

Het huis is qua inbraak erg veilig.. Overal om het huis zit prikkeldraad en zo.. Dus dat zit wel goed..
Je hebt er verder altijd aanspraak, want je zit met veel mensen in het huis.. Soms is dit ook wel vervelend, als je bijvoorbeeld de dag er na stage hebt en mensen komen snachts thuis en dan houden ze er niet altijd rekening mee.. Verder kun je ook nagaan dat het huis niet heel schoon is met zoveel mensen.. Maar buiten dat is het wel erg gezellig.. Groetjes..

agnes velthuis

Hey Sanne jouw gemist met de nieuwjaarsborrel, bij deze een gelukkig nieuwjaar gewenst.
See you soon, hier gaat alles z'n gangetje maar ook net als bij jouw in een rap tempo.
Nog even genieten en dan lekker naar huis, we wensen je een goede terugreis en zien je binnenkort.
Groetjes en liefs uit Rekken.

Marion

Hey Sanne
Allereerst een heel goed en gelukkig 2011 gewenst.
Het zit er weer bijna op voor jou. Zoals Agnes al zei hebben we jou en ook Liset gemist bij de nieuwjaarsborrel.
Fijn dat je op een leuke tijd terug kunt kijken en de stage prima hebt afgesloten.
Geniet nog even van de laatste dagen daar met hopelijk mooi weer en een goede reis terug naar ons koude kikkerlandje.

Groetjes Marion en fam.

Lizzy

Hey Sanne,

Ik heb nog een vraagje, hoe heb jij geregeld dat je een huurovereenkomst kreeg? heb jij borg gestort of iets dergelijks? heb je de borg na terugkeer terug gekregen?

Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!