Sannevelthuis.reismee.nl

Bonaire

Heej allemaal..

Allemaal weer bedankt voor jullie berichtjes/mailtjes enz.. Vind dat altijd leuk om weer te lezen:).. Hoe is het nu daar dan.. Is het al weer wat warmer? Hoorde dat het ijzig koud is geweest daar.. Hier gaat het nog steeds het zelfde en vliegt de tijd nog steeds..

Wilde jullie even laten weten dat ik een super leuk weekend heb gehad.. Ik ben namelijk afgelopen donderdagavond met Eva naar Bonaire gegaan.. We werden opgehaald door Jeroen, Eva’s neef, en die heeft ons bij ons hotel afgezet.
Vrijdag mochten we gebruik maken van de auto van Jeroen en hebben we het hele eiland afgereden.. Gek om te zien dat een eiland dat zo dichtbij is, toch zo anders kan zijn.. In Bonaire lopen er gewoon ezels aan de kant van de weg.. Echt grappig.. Verder reden we over een soort van meer en ineens ‘stopte’ de weg.. Er is de laatste tijd zoveel regen gevallen, dat de weg overstroomd was.. Een jeep aan de andere kant draaide zich om, maar wij, zo stoer als we zijn.. Zijn er met onze auto toch maar doorheen gereden.. Ik heb er wel natte voeten door gekregen, om voor de auto uit te lopen, omdat de weg niet te zien was.. maar om weer helemaal om te keren vonden we ook niet wat..

Bij het hotel waar we sliepen hadden we gevraagd waar het leuk was om ’s avonds heen te gaan.. Ze gaven aan dat we geluk hadden, want vrijdag is de stapavond in Bonaire en zaterdag zou ook nog eens dj Jean ergens optreden.. Wij waren dus dolenthousiast dat we twee leuke avondjes mee konden pikken.. Gingen we ’s avonds naar de kroeg waar we echt heen moesten.. Maar dat was een beetje een tegenvaller.. Het leek gewoon op Assink.. Niemand die daar aan het dansen was, iedereen gezellig beetje praten met elkaar.. Op zich prima, maar als je niemand kent en zin hebt om te dansen is het niet echt wat..
De dag er na bij Dj Jean hadden we dus poging twee van een mooi feestje meepikken.. En ik moet toegeven, het was al een stuk drukker dan op de vrijdag.. Maar eigenlijk was het ook daar gewoon nog steeds kalm.. Wel grappig om het verschil met Curacao te zien.. Bonaire is veel dunner bevolkt en dat is dan ook erg te merken aan de sfeer die er hangt.. Iedereen kent elkaar en het is veel rustiger overal.. Zo moesten we ook ’s middags naar de winkel lopen, maar wilde een man ons wel even daar heen brengen met de auto, zodat we niet een half uur onderweg waren met alleen het lopen.. Achteraf bleek dat we misschien beter konden gaan lopen.. Want deze man kende iedereen die in de winkel was en praatte aan één stuk door.. Hij had blijkbaar de tijd wel en vond het mooi om ons de sfeer van het eiland mee te laten pikken.. Maar verder was het wel een gezellig uitstapje naar de supermarkt.. Een keer wat anders dan in Curacao waar je niet zomaar bij iemand in de auto kan stappen..

Verder hebben we twee duiken gemaakt daar en dat was wel weer mooi.. Mooi koraal en ook nog eens een schildpad gezien! Dus dat was leuk!:)
Dus waar het op neer komt.. Het was een super leuk weekend!! Echt lekker om even een weekendje weg te zijn.. Leuk om weer even met z’n tweeën dingen te doen..

Nu merken we wel dat de tijd heel snel gaat.. We zijn aan het afronden met onze stages.. Volgende week is onze laatste stageweek en hebben we twee kerstvieringen op stage (niet dat ik in de kerstsfeer kom met 30 graden).. Daarna nog 2 weekjes vakantie hier en dan is het alweer tijd om naar huis te gaan.. We moeten echt nu nadenken welke dingen we nog echt moeten doen en wat we nog willen zien.. Heb echt nog niet het besef dat ik er al zo’n lange periode zit en dat ik al weer over een maandje in het koude Nederland zit.. Ik probeer dan ook van elk zonnestraaltje (dat is tegenwoordig ook niet zo vanzelfsprekend hier in Curacao dat de zon schijnt) te genieten.. Want voor ik het weet zit ik met 2 truien over elkaar heen weer in Nederland..

Ik spreek jullie snel weer!!

Liefs Sanne

Denise

Heeeeel veel plezier nog de laatste weekjes, Sanne!!!!!

Ik vind het wel prima dat je over paar weken weer terug bent hoor! ;-)

Dikke kus!!!

Inge

Geniet er nog maar even goed van meid :D, leuk om je verhaal weer te lezen en de foto's te bekijken. Heel gaaf om te zien!

En inderdaad, wat Denise zegt, ben blij als je er straks weer bent :).

Veel plezier,

Liefs xxx

Hellen

Fijn dat het zo mooi was in Bonaire!
En als ik het zo lees, tot heel snel!:)
Veel plezier nog..
xxxx

Ryanne

Haaj chick!

Zorg ervoor dat onze to-do list af is als je terug komt!! ;)
Enjoy en tot heel snel! :)

Liefs! xx

klaske

oooh Sanneke, wat heb jij het tof daar! ik wil je snel weer zien!!!

dikke liefs